PEDAGOGIKA DARSLARIDA DIDAKTIK O‘YINLARDAN FOYDALANISH TEXNOLOGIYALARI
Keywords:
didaktik o‘yin, o‘yinli ta’lim, pedagogik texnologiya, konstruktivistik yondashuv, faoliyatga yo‘naltirilgan ta’lim, motivatsion muhit, refleksiv kompetensiya, kommunikativ faoliyat, interfaol metodlar, o‘quv jarayoni samaradorligi.Abstract
Mazkur maqolada pedagogika darslarida didaktik o‘yinlardan foydalanish texnologiyalarining nazariy, psixologik va metodik asoslari tahlil qilingan. Didaktik o‘yinlarning o‘quvchilarning bilish faoliyatini faollashtirish, muloqot va refleksiv kompetensiyalarini rivojlantirishdagi o‘rni ochib berilgan. Tadqiqotda konstruktivistik, faoliyatga yo‘naltirilgan va tizimli yondashuvlar asosida didaktik o‘yinlarni tashkil etishning ilmiy modeli ishlab chiqilgan. O‘yin faoliyatining ta’limdagi motivatsion, kommunikativ va refleksiv jihatlari empirik tahlil asosida asoslab berilgan. Tajriba natijalari shuni ko‘rsatadiki, didaktik o‘yinlardan foydalanish o‘quvchilarning kognitiv faolligini oshiradi, ijodiy tafakkurini rivojlantiradi hamda pedagogika darslarining interaktivligini kuchaytiradi. Ushbu maqola didaktik o‘yinlarni o‘qitish jarayoniga joriy etishning samarali texnologik modelini taklif etadi.
Downloads
References
1. Yuldashev, S. (2019). Pedagogika fanini o‘qitishda didaktik o‘yinlarning motivatsion ahamiyati. O‘zbekiston pedagogika jurnali, 4(2), 43–49.
2. Rasulov, M. (2020). Kompetensiyaga asoslangan o‘yinli ta’lim modeli. Pedagogik innovatsiyalar jurnali, 3(1), 27–34.
3. Egamberdiyeva, N. (2021). Didaktik o‘yinlar orqali kommunikativ kompetensiyani rivojlantirish. Ta’lim va jamiyat, 2(5), 58–63.
4. Qurbonov, D. (2023). Pedagogika darslarida o‘yin texnologiyalarining samaradorligi. Pedagogika va psixologiya, 5(1), 35–41.
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PQ–224-son qarori (2022-yil 11-may). Ta’lim sifatini oshirish va pedagogik kadrlar tayyorlash tizimini takomillashtirish to‘g‘risida.












