VATANIMIZ KELAJAGI TARBIYACHILAR QO’LIDA

Authors

  • Ikramova Nigina Toshkent viloyati Olmaliq shahar Maktabgacha va maktab ta’limi bo‘limi sho‘ba metodisti Author

Keywords:

Pedagogika, maktabgacha taʼlim, milliy taraqqiyot, kasbiy kompetensiya, tarbiyachi, inson kapitali, innovatsion metodlar, , bolalar rivoji, taʼlim sifatini oshirish.

Abstract

ushbu maqola Oʻzbekistonda maktabgacha taʼlim tizimida faoliyat yuritayotgan tarbiyachilarning kelajak avlodning maʼnaviy, ijtimoiy va intellektual taraqqiyotiga koʻrsatadigan hal qiluvchi taʼsirini ilmiy asosda tahlil qiladi. Tadqiqot IMRaD strukturasi asosida olib borilgan boʻlib, pedagogik professionallik, milliy taʼlim islohotlari, zamonaviy metodik yondashuvlar va tarbiyachilar zimmasiga yuklatilgan ijtimoiy-maʼnaviy masʼuliyatning oʻzaro uzviy bogʻliqligini chuqur ochib beradi. Ayniqsa tarbiyachilarning metodik savodxonligi, pedagogik texnologiyalarni qoʻllash mahorati, innovatsion fikrlashi, axloqiy-psixologik yetukligi va kasbiy refleksiyasi bolalarning dastlabki rivojlanish bosqichlari uchun qanday poydevor yaratishi ilmiy tahlil qilinadi. Tadqiqot shuni koʻrsatadiki, mamlakatning uzoq muddatli taraqqiyoti tarbiyachilarning kasbiy salohiyati, pedagogik madaniyati va metodik mahoratiga bevosita bogʻliqdir. Emphasizing the intersection of pedagogical professionalism, national educational reforms, and socio-cultural expectations, the study employs an IMRaD-based structure to articulate both empirical and theoretical considerations. Special attention is given to contemporary methodological transformations, innovative pedagogical technologies, and the systemic environment supporting pre school and school educators. The research highlights that the long term progress of the nation is deeply contingent upon the competence, ethical integrity, and pedagogical mastery of educators working with young children.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’lim vazirligining 2025-yil 16-maydagi “Maktabgachava maktab ta’limi tizimi xodimlari asosiy lavozimlarining malaka tavsiflarini tasdiqlash”to‘g‘risidagi 159-son buyrug‘i.

2. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining “O’zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘risida”gi PQ-4312-son Qarori.- T.-2019 yil 8 may

3. Azizxodjaeva N.N. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat - T.: TDPU, “Nizomiy”, 2003.

4. Fayzieva M.M. Zamonaviy sharoitlarda maktabgacha ta’lim tizimida metodik ishlarni tashkil etish. MAKTABGAChA VA MAKTAB TA’LIMI Pedagogik, metodologik, innovatsion fan va ta’limga oid ilmiy jural. 2023.10./1-son.25-27-bet

Downloads

Published

2025-11-20