BO‘LAJAK BOSHLANG‘ICH SINF O‘QITUVCHILARINING RAQAMLI PEDAGOGIK KOMPETENTLIGINI SHAKLLANTIRISHNING NAZARIY ASOSLARI

Authors

  • Zulxumor Muratova Qo’qon davlat unversiteti 1- bosqich magistranti Author

Keywords:

raqamli pedagogika, raqamli kompetensiya, AKT, boshlang‘ich ta’lim, media savodxonlik, pedagogik innovatsiya, ta’lim texnologiyalari.

Abstract

Ushbu maqolada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining raqamli pedagogik kompetentligini shakllantirish jarayonining nazariy-metodik asoslari tahlil qilinadi. Tadqiqotda raqamli pedagogika, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari (AKT) va ta’limda media savodxonlik konsepsiyalari o‘qituvchining kasbiy rivojlanishiga ta’siri nuqtayi nazaridan yoritilgan. Shuningdek, raqamli kompetensiya modellari (UNESCO, DigCompEdu, ISTE) asosida o‘qituvchi faoliyatida AKTdan samarali foydalanish ko‘nikmalarini shakllantirish bosqichlari ishlab chiqilgan. Tadqiqot natijalari raqamli kompetentlikni pedagogik innovatsiyalar, texnologik integratsiya va axborot madaniyati orqali rivojlantirish yo‘llarini asoslaydi.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. UNESCO (2018). ICT Competency Framework for Teachers. Paris: UNESCO.

2. Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu). Publications Office of the EU.

3. ISTE (2016). Standards for Educators. Washington, DC: ISTE.

4. Bichsel, J. (2019). Digital Pedagogy and Teacher Development. Journal of Education Studies, Vol. 14(3), pp. 45–52.

5. Valverde, A. (2020). Technology Integration in Teacher Education. Springer.

6. Turdiyeva, M. (2021). Pedagogik innovatsiyalar va raqamli kompetensiya. — Toshkent: TDPU nashriyoti.

7. Raqamli O‘zbekiston – 2030 strategiyasi. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PF–6079-son farmoni, 2020-yil.

8. Ergasheva, N. (2022). Boshlang‘ich ta’limda raqamli texnologiyalarni qo‘llashning pedagogik asoslari. — “Ta’lim innovatsiyalari” jurnali, №4.

Downloads

Published

2025-10-24